20 Aralık 2011 Salı

Bmin7b5

Tüm drop2, drop3 ve drop 2&4 voicingleri çaldım. Her voicing'e denk gelen fingering'i gözümün önüne getirdim, daha sonra voicing'in en aşağıdaki notasından en yukarıdaki notasına diziyi inip çıktım. Bu çalışmanın sonunda, fingering-akor ilişkisini daha iyi görür oldum, fingering içerisinde min7b5'in kök notasını daha kolay tespit eder hale geldim. Yine de bu çalışmayı tüm tonlarda yapmam gerektiğine kanaat getirdim.

Gözlemler: Her parmak şeması (fingering) 7 (3+2+2) akor seslendirmesi (chord voicing) içeriyor. Aynı tel grubu üzerindeki her 4 seslendirmeden biri, 2 farklı parmak şeması tarafından paylaşılıyor.

Yeni ufuklar: Bu çalışma, pozisyonlar üzerine kurulu. Tek tel üzerinden yine dizi-akor ilişkisini ön plana çıkaran çalışmalar uydurulabilir.

Hiç yorum yok: