25 Temmuz 2013 Perşembe

Mud

Kadınlar acımasızdır Ellis, üzme tatlı canını.

Yönetmen Jeff Nichols ilk olarak ikinci filmi Take Shelter'la (2011) dikkatimi çekmişti. İlk filmi Shotgun Stories'i (2007) henüz izlemedim. Yalnızlıktan Jack Sparrow'a döndüğüm bugünlerde en fazla 24 saat içinde izlemeyi umuyorum. Jeff arayı fazla açmadan Mud (2013) gibi bir film çekince iyice gönlümde taht kurdu.

Filmdeki tüm erkekler şu ya da bu sebeple kadınları tarafından terk ediliyor. Filmin asıl konusu da bu, ama biz bunu ortaokul öğrencisi iki ölümüne kankanın bakış açısından izliyoruz. Çocukların oyunculukları muhteşem.

Ekmek parası derdi, sorumsuz erkekler, gün yüzü göremeyen kadınlar, küçük kasaba sıkıntıları, devletin bir garip kanuni düzenlemeleri ve zenginin kendini dünyanın "kralı" zannetmesi iki ortaokul arkadaşına hayatları boyunca unutamayacakları bir yaz geçirtiyor.

Ellis'in hissetiklerini anlayabilir misiniz? Evet. Çünkü filmde Ellis'in tüm yaptıkları hayatın ona getirdiklerine bir tepki olarak ortaya çıkıyor. Yoksa yavrum kendi halinde her şeyi kuralına göre yaşıyor. Anneannem de belli bir yaşa kadar bana ciddi saat zorunlulukları uygulamıştı. Anası babası belli bir takım triplere girince inceden özgürlüğe adım atıyor Ellis. Kankası Neck zaten rahat, ana baba yok, amca desen balık adam. Kankaların özgürlüğü ve yaşadıkları macera beni öyle yerlere götürdü ki...

2/4 - CP recommends.







Hiç yorum yok: