23 Temmuz 2013 Salı

Place Beyond The Pines


İşte böyle sert olun. Az biraz ezber bozan, tanıdık bir önermeyi (babaların günahları oğullara geçer) yeni bir dille işleyen, holivut standartlarına göre balyoz bir film. O yüzden de bomba oyuncu kadrosuna rağmen pek izlenmedi.

O ağaçların dili olsa da konuşsa. Neler gördü o ağaçlar. Babalar oğullarına hilenin hurdanın yolunu gösterdi. Oğullar babalarına taptılar. Benim gibi... Aslında babalar her zaman da o kadar tapılacak adamlar mıdır? Evlatlar babalarının günahlarına bağımlı mıdır? Babalarının iyi yönlerinden ziyade kötü yönlerini almaya meyilli midir? Yoksa evlatlar babalarının günahlarından ders çıkarır mı? Hiç sanmıyorum.

Toplum tüm gücüyle seni kendisine benzetmeye çalışır. Benim gibiler de, tüm naiflikleriyle ve iyi niyetiyle ellerinden gelenin en iyisini yaparak ve şiddete başvurmadan buna karşı çıkarlar. Sonuçlar genelde iyi değildir: ilkeli insana kimse teşekkür etmez, kimse ilkeli insanı ödüllendirmez. Ama ilkeli insanın eline parayla satın alınamayacak bir değer geçer: İLKE

Kahramanlarımızın hiçbiri ilkelerine sapına kadar sadık kalamıyor. Bunun için başlarına neler geliyor neler... Hayat da siyah beyaz değil ki kardeşim... "Ben böyleyim, yerse" diyemiyorsun. Yeri geliyor yapılmayacak şeyler yapıyorsun ya da yapmak zorunda kalıyorsun. Bayılıyorum hata yapan insanlara. Dimdik duran, kendinden emin olan insanlar bana sahtekar geliyor. Sahtekarlığı hiç sevmem.

Şahane dramatik yapı, şahane devinim...  Performansı ortalamanın üzerine çıkamayan iyi oyuncular... 4 üzerinden 2. Ama "CP recommends" etiketi var. İzleyin.

Hiç yorum yok: