12 Ağustos 2013 Pazartesi

Breaking Bad

Yeni bölümü sabah uyanır uyanmaz izledim. USA'dan 8 saat sonra izledim ama hiç olmazsa e2'nin eline bakmıyorum. e2 dedim de aklıma eski günler geldi, hislendim az biraz. Dur biraz o günlerden bahsedeyim.

Bir yaz e2 çifter çifter BB bölümleri veriyordu. O zaman başladım izlemeye. 3. sezonu tamamen e2'den çarşamba günlerini bekleyerek izledim. Biramı alırdım, salonda bebek kakası rengine çalan bir puf vardı, onun üzerine çökerdim. Allah'ım ne keyifti be. Bir yanda BB, bir yanda bira... Daha ne istersin arkadaş?

Ben de Walter gibi, güneşli bir kamuflajın altında, son derece karanlık günler geçiriyordum. Ben de Walter gibi, sıkıntımı bir Allah'ın kuluyla paylaşmıyordum. Ben de Walter gibi, metaforik anlamda, ölümümü bekliyordum. Sonra, metaforik anlamda vefat ettim.

Şimdi gelelim konuya... Son bölümü izleyenler... Ben nasıl kabuk değiştirdiysem, Walter da kabuk değiştirecek. Kesinlikle ölmeyecek, alın bu kadar net konuşuyorum. Açar bakarsınız 7 hafta sonra. Çünkü Walter'ı yaşatan şey, yaptığı korkunç seçim değil, sevdiği işi yapması. Şimdi zannediyorsunuz ki kötülükten elini ayağını çektiği için kanser nüksedecek. HAYIR!

Walter yeni kimliğiyle uyum sağlamayı öğrenecek. Davranışlarının yol açtığı sorunları telafi etmenin yollarını arayacak. Jesse'nin vicdanı, onu bugünlere getirdi ve bu vicdan şimdi kötülüğün üzerine kabus gibi çökecek. Yanlış duymadınız. Walter bu sezonda taraf değiştirecek!

Bu tabii hemen olmayacak. Walter ikiyüzlü, yalancı, katil, uyuşturucu üreticisi, düzenbaz... Bir anda peygamber olamaz. O, iyi yolun yolcusu olacak. Kötülüklerinden yavaş yavaş arınacak. Hadi dizinin sonunu da tahmin edeyim: Ölmeyecek ama, çok sevdiği ailesini de terketmek zorunda kalacak.(Metaforik anlamda ölecek).

Breaking Bad yeni bölümüyle beni uçurdu. Skyler inceden karanlık tarafa geçmiş. Hank aptallığına doyamıyor. Walter, son sahneyle - DİKKAT SPOILER - Hank'i doğrudan 5 dakikada kafalayabileceğini gösteriyor. Jesse ayak bağı olmaya devam ediyor, vicdanlı bir uyuşturucu üreticisi olmanın yarattığı tarifsiz kişilik tutarsızlığının sancısını çekiyor. İşin en acayip tarafı, Breaking Bad bomba gibi giriş yapmıyor, Breaking Bad gibi giriş yapıyor.

Tabii ki WIRE dünya televizyon tarihinin gördüğü en güzel şeydir, ama Breaking Bad; Heat'tir, Scarface'dir, Godfather'dır. Kaçırmayın.

PS: Bundan sonra yorum yazmayan okuyucuları tespit edip hakkında hukuki işlem başlatacağım. Taş attınız da kolunuz mu yoruldu. Asabiyim.





Hiç yorum yok: